۰۳ / تير / ۱۴۰۵ - 24 June 2026
04:15
کد خبر : 9764343
۱۹:۳۲

۱۴۰۵/۰۳/۱۸
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین؛

توسعه ورزش کارمندان قزوین، راهبرد ارتقای سلامت و نشاط اجتماعی 

علی شائی نگاه به ورزش از قهرمانی صِرف، به سمت ارتقای سلامت عمومی و افزایش نشاط اجتماعی تغییر کرده است و دیگر تنها تمرکز بر مدال‌آوری نیست.

 قزوین_به گزارش بسیج،مظفر علی شائی مدیرکل ورزش و جوانان در نشست هم‌اندیشی توسعه ورزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی با تأکید بر تغییر رویکرد‌های جهانی در حوزه ورزش گفت: آنچه بیش از همه اهمیت دارد، توسعه ورزش همگانی است؛ چرا که ورزش قهرمانی مقطعی است، اما ورزش همگانی زیرساخت سلامت جامعه را شکل می‌دهد.

 

مظفر علی شائی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم در توسعه ورزش همگانی، درک و باور مدیریتی نسبت به اهمیت آن است، اگر این باور در بدنه مدیریتی شکل بگیرد، می‌توان حداقل ۱۰ درصد به آمار مشارکت ورزشی افزود.

 

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان، ورزش کارمندی را یکی از راهبرد‌های اصلی این اداره کل دانست و گفت: پویش حرکت با هدف افزایش تحرک کارکنان راه‌اندازی شده تا بخشی از بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب را اصلاح کند.

 

علی شائی به ظرفیت‌های قانونی اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده ۵۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، دستگاه‌ها می‌توانند یک درصد از اعتبارات جاری و عمرانی خود را صرف فعالیت‌های ورزشی کنند که این ظرفیت می‌تواند تحول قابل توجهی در ورزش کارکنان ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اجرای پویش هر هفته فعال در استان گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی میزبان و مجری این پویش باشند و بستر مشارکت کارکنان خود را فراهم کنند؛ انجام حرکات ورزشی کوتاه‌مدت در محل کار، گام بزرگی در توسعه ورزش است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان پیشنهاد برگزاری لیگ تندرستی کارکنان را مطرح کرد و گفت: باید تلاش کنیم روحیه سلامت‌محور را جایگزین رقابت صرف کنیم؛ اگر بتوانیم سالانه حتی دو هزار نفر را به جمع ورزشکاران اضافه کنیم، ارزش آن کمتر از کسب مدال نیست.

 

وی با اشاره به تغییر رویکرد سنی و ساختاری در ورزش هم گفت: رشته‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است که هم جذابیت تماشا دارد و هم مشارکت‌کنندگان از آن لذت می‌برند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۵


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید